Op 23 en 24 september 2010 vond in Haarlem de Goede Zaken Ondernemers 2-daagse plaats. Een groots opgezet business-to-business netwerkevent. Vrijdag de 24ste zijn wij als bezoeker een kijkje gaan nemen.
'Samenwerken is inspireren'
Naast een behoorlijk aantal standhouders zijn er korte lezingen en presentaties. Open Coffee houdt een regionale netwerkbijeenkomst. Wij starten met een rondje langs de standhouders. Een groot ‘billboard’ trekt onze aandacht en de paar seconden dat we stil staan en ernaar kijken is genoeg voor de standbemanning om ons aan te spreken. Zo verwacht je het ook bij een event als dit. We hebben een leuk gesprek over ‘Samenwerken is inspireren’. Zes totaal verschillende bedrijven die zich samen presenteren. Voortgekomen uit een training vormen ze nu een eigen klankbordgroep. Later die ochtend geven ze een korte, maar krachtige presentatie.
Van de overige standhouders is niemand zo gedreven als deze groep, maar de bedrijven waar onze interesse naar uit gaat, spreken we zelf aan.
In de middag wonen we een presentatie bij van Patrick Bultema (CEO Code Baby® namens Webspeaking) over ‘Decoding Customer Behavior Online’. Bijzonder interessant verhaal over de werking van het menselijk brein bij interactie met een beeldscherm. Als websitebouwers kunnen we daar gebruik van maken.
Jort Kelder
Wij sluiten de middag af met de lezing van Jort Kelder ‘Top of kelder’. Een stuk entertainment met een serieuze boodschap die je er al of niet uit meepikt. Jort is Jort zoals hij ook op tv overkomt. Een act? Een entertainer? Een gladde jongen? Wat je ook van hem vindt, hij staat overtuigend voor een groep en brengt zijn verhaal met humor.
De algemene indruk van ons is dat het een leuk en nuttig event is. De opkomst mag nog groter. Meer publiciteit kan geen kwaad. Het geluid bij het presenteren van diverse netwerkclubs moet beter, maar verder is een bezoek aan dit evenement zeker de moeite waard.
Benieuwd naar de versie in Alkmaar!